Kontrast:

III Turniej Programistyczny PWSZ w Nysie

W dniu 21 czerwca miał miejsce finał III edycji Turnieju Programistycznego w Nysie, organizowanego przez pracowników, absolwentów oraz przyjaciół kierunku informatyka. Podobnie jak w latach poprzednich, na skierowane do uczniów szkół średnich zaproszenie odpowiedziała liczna grupa młodych entuzjastów sztuki programowania.

W konkursie nie zakładano wykorzystywania konkretnej technologii, ani tematyki projektów, licząc na kreatywność i innowacyjność pomysłów. Spośród nadesłanych prac jury w osobach nauczycieli akademickich: dr. inż. Daniela Raczyńskiego oraz mgr. inż. Adama Dudka wybrało 9 prac finalistów, którzy zostali zaproszeni na finał zmagań do Nysy. Jak co roku, jury brało pod uwagę wiele aspektów podczas oceny zgłoszonych prac, gdyż pomysłowość i kreatywność nie w każdym przypadku idą w parze z doświadczeniem i umiejętnościami. Niezwykle utrudnia to dokonanie obiektywnej oceny, a coś, co dla ucznia I klasy liceum ogólnokształcącego jest bardzo poważnym wyzwaniem, dla uczniów np. 4 klasy technikum informatycznego jest codziennością zajęć w szkole.

Za najlepszą uznana została praca Gracjana Miki - zaawansowana aplikacja realizująca funkcjonalności programu MS Paint, która w przeciwieństwie do pierwowzoru całkowicie bazuje na wykorzystaniu JavaScript, dzięki czemu może być uruchamiana przez przeglądarkę internetową z dowolnego miejsca na świecie.

Wśród wyróżnionych prac znalazły się między innymi:

  • Rozbudowana aplikacja bazująca na koncepcji MVC, której zadaniem jest wspomaganie zarządzania i rekomendowania ofert pracy dla zarejestrowanych w systemie użytkowników, autor Rafał Chramęga.
  • Aplikacja mobilna, zaprojektowana jako pomoc dla specjalistów pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, autor Rafał Chramęga.
  • Internetowy kalkulator, który poza wykonywaniem klasycznych operacji arytmetycznych pozwala rysować i analizować przebiegi funkcji, autor Szymon Cytera.
  • Gra sieciowa weryfikująca umiejętności szybkiego i sprawnego pisania w językach obcych, autor Michał Kotula.
  • Aplikacja wykorzystująca moc obliczeniową kart graficznych do generowania terenów wykorzystywanych w tworzeniu lokacji dla gier komputerowych, autor Dawid Kałuża.

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom! Zapraszamy do udziału w kolejnym turnieju!

Serdecznie dziękujemy naszym absolwentom: Przemysławowi Sierechanowi oraz Robertowi Żukowskiemu, a także Nyskiemu Salonowi firmy Komputronik za pomoc w organizacji turnieju oraz ufundowanie nagród rzeczowych.




REKRUTACJA na studia:  77 4474849
Budynek A, ul. Chodowieckiego 4, sala 210

rekrutacja.pans.nysa.pl




Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Nysie © 2022. Kontakt z webmasterem, napisz do: Adam Dudek , Łukasz Wąsik