Prestiżowe wyróżnienie dla Profesora Jerzego Arendta
Prof. dr hab. n. med. Jerzy Arendt został Honorowym Członkiem Towarzystwa Chirurgów Polskich. Prestiżowe wyróżnienie wręczono w czasie jubileuszowego 70. Kongresu Towarzystwa Chirurgów Polskich, który odbył się w Toruniu. W Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nysie Pan prof. Jerzy Arendt prowadzi zajęcia na Wydziale Nauk Medycznych dla studentów kierunków pielęgniarstwo i ratownictwo medyczne. Kongres Towarzystwa Chirurgów Polskich to najważniejsze i największe spotkanie polskich chirurgów. Od ponad 130 lat służy wymianie myśli naukowej i klinicznej w zakresie chirurgii.
- Dla każdego chirurga jest to szczytowe wyróżnienie. W Bytomiu, gdzie pracuję od 1968 roku ostatni raz wręczono takie wyróżnienie 40 lat temu prof. Stanisławowi Szyszko, mojemu nauczycielowi. To rzadkość. Wyróżnienia były przyznane dla trzech zagranicznych i siedmiu chirurgów z Polski, w tym trzech ze Śląska – podkreśla prof. Jerzy Arendt.
Prof. Jerzy Arendt jest przedstawicielem śląskiej szkoły chirurgicznej. Uczniem profesorów: Czesława Sadlińskiego, Stanisława Szyszki, Jana Skrzypka. Emerytowany, wieloletni Kierownik Katedry i Kliniki Chirurgii Ogólnej i Gastroenterologicznej w Bytomiu Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Członek założyciel powstałego z inicjatywy prof. Romana Górala w 1988 r. Polskiego Klubu Koloproktologii. Prowadził pionierskie badania w Polsce nad wytwarzaniem kroczowego sztucznego odbytu mioplastycznego. Autor 238 prac opublikowanych w kraju i za granicą. Będąc Przewodniczącym Śląskiego Oddziału Towarzystwa Chirurgów Polskich w latach 2009 - 2013 zorganizował cykl wykładów przedstawiających rolę wartości etyczno - moralnych w kształtowaniu się osobowości i doskonaleniu zawodowym chirurga.
Prof. Jerzy Arendt ceni sobie pracę w nyskiej Uczelni: - Od lat obserwuję rozwój bazy dydaktycznej w PWSZ w Nysie. Szczytowym osiągnięciem jest stworzenie w Nysie Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznych. Trend jest pozytywny. Bardzo ważna jest jakość kształcenia przyszłych kadr pielęgniarek, indywidualne podejście, a nie masowość oraz kształtowanie empatii względem pacjenta wśród przyszłego personelu medycznego.