Kontrast:

AZS TANERO NYSA WE FRANCJI W TAVERNY 12-19 MAJ 2012

Wylot z lotniska we Wrocławiu w składzie: Alicja Waligóra, Sandra Florek, Monika Pogwizd, Daria Kuś, Martyna Kasperowicz, Martyna Sołtysik, Aleksandra Król-Kassan - trener i opiekun oraz pan Jan Hyncman jako przewodnik i tłumacz.

W Taverny przywitał nas bardzo ciepło - prezes stowarzyszenia TAVERNYSA- Gérard Manachewitz
wraz z żoną i zadbał o każdy szczegół naszej wizyty.

PARYŻ: Zwiedziliśmy urokliwe miejsca stolicy Francji

Plac Concorde

Wieża Eiffla , gdzie wbiegłyśmy na 2 Pietro pokonując 724 schodki: spotykając po drodze wielu Polaków. Podziwiałyśmy piękna panoramę Paryża.

Rano byliśmy na mszy świętej w polskim kościele Przy którym otworzono restauracje z polskim potrawami. Zwiedziłysmy Bazylikę Sacre-Coeur kościół na szczycie wzgórza Montmartre w Paryżu. Budynek Opéra Garnier, Palais Garnier - gmach opery w Paryżu przeznaczony dla 2200 osób, zrobil na nas ogromne wrażenie.

Celem naszej podróży było nawiązanie kontaktu z klubem gimnastyki artystycznej GRS TAVERNY www.grstaverny.free.fr. Codziennie uczęszczałyśmy na treningi gdzie wraz z zawodniczkami tamtejszego klubu brałyśmy udział w treningach i pokazach, wymieniałyśmy się doświadczeniami i spędzałyśmy razem wolny czas, zwiedzając miasto czy uczestnicząc wspólnie w grę Boule (Petanka).

W mieście Taverny pan Gerard pokazał nam piękne szkoły, lasy ze ścieżkami zdrowotnymi, bibliotekę, dom kultury, ludotekę, Kaligrafie , zorganizowana dla nas spotkanie z tańcami ludowymi, kryta pływalnię i całe miasteczko. Zorganizowano dla nas wyjazd do Disneylandu co było marzeniem tancerek.

W ostatnim dniu naszej wizyty spotkałyśmy się z burmistrzem Taverny, Maurice Boscavert który bardzo mile wspomina pobyt w Nysie i naszą panią Burmistrz Jolantę Barską.
Wszyscy otrzymali upominki i pamiątki związane z miastem Taverny od Mera.

Alicja Waligóra z burmistrzem Taverny Maurice Boscavert
AZS TANERO NYSA - członkiem PZTF
Wydział Nauk o Bezpieczeństwie - kierunek bezpieczeństwo wewnętrzne, Wydział Nauk o Zdrowiu i Kulturze Fizycznej: kierunek dietetyka, kierunek kosmetologia, kierunek psychofizyczne kształtowanie człowieka, Wydział Nauk Technicznych: kierunek architektura, kierunek informatyka, kierunek zarządzanie i inżynieria produkcji, Wydział Neofilologii - filologia angielska, filologia germańska, język biznesu angielski - business english, Wydział Nauk Ekonomicznych - kierunek finanse i rachunkowość, Wydział Jazzu - kierunek jazz i muzyka estradowa, Wydział Nauk Medycznych: kierunek pielęgniarstwo, kierunek ratownictwo medyczne,