ZASADY UCZESTNICTWA I REKRUTACJZASADY I HARMONOGRAM REKRUTACJI do programu LEONARDO DA VINCI określa Regulamin Organizacji Współpracy Międzynarodowej PWSZ w NYSIE:


Tryb realizacji wymiany pracowników
w Programie Socrates/ Erasmus

§ 9

  1. 1. Rektor ustala corocznie liczbę miejsc, okres pobytu oraz wysokość środków finansowych przeznaczony na 1 wyjazd w zależności od otrzymanych środków.
  2. Pracownicy naukowi zakwalifikowani zostają do Programu Socrates/Erasmus na podstawie wewnętrznych procedur przyjętych w danym Instytucie. W celu dalszej realizacji wyjazdów zakwalifikowanych pracowników wniosek składany do DWM musi zostać potwierdzony przez Dyrektora Instytutu.
  3. Wymiana nauczycieli akademickich może być realizowana tylko i wyłącznie z uczelnią posiadającą KARTĘ ERASMUSA ważną w roku akademickim, w którym następuje wymiana, z którą została podpisana umowa bilateralna przewidująca wymianę nauczycieli akademickich.
  4. Nauczyciel akademicki zakwalifikowany na wyjazd w ramach Programu SOCRATES-Erasmus musi spełniać następujące kryteria formalne:
  5. Celem wyjazdu nauczyciela akademickiego jest prowadzenie zajęć dydaktycznych dla studentów uczelni partnerskiej. Przed wyjazdem nauczyciela akademickiego do uczelni partnerskiej powinien być uzgodniony pomiędzy stronami program zajęć do przeprowadzenia przez nauczyciela akademickiego. Zajęcia w uczelni partnerskiej powinny stanowić integralną część jej programu studiów.
  6. Pobyt na stypendium musi być rozpoczęty i zakończony w terminie pomiędzy 1 lipca roku składania aplikacji a 30 września roku kolejnego. Standardowa długość pobytu nauczyciela akademickiego w uczelni partnerskiej to jeden tydzień, ale dopuszcza się pobyt krótszy, podczas którego nauczyciel akademicki jest zobowiązany do przeprowadzenia co najmniej 8 godzin zajęć dydaktycznych. Maksymalny czas trwania pobytu w uczelni partnerskiej to 1 semestr (6 miesięcy).
  7. Wyjeżdżający pracownicy naukowi zgłaszają się do Działu Współpracy Międzynarodowej w celu podpisania odpowiedniej umowy (Załącznik nr 11), na podstawie której zostanie przekazany grant na wyjazd zagraniczny.
  8. Przekazanie grantu nauczycielowi akademickiemu może nastąpić tylko pod warunkiem zaakceptowania przez grantobiorcę wszystkich warunków umowy. Wysokość grantu musi być wyrażona w EUR, a grant powinien być wypłacony w sposób uzgodniony pomiędzy stronami. W umowie grantobiorca podaje swój numer konta osobistego (najwygodniej walutowego, ponieważ unika się przewalutowania z EUR na PLN), na który zostanie przelany grant. Konto musi być założone w banku mającym siedzibę na terenie Polski. Wszelkie opłaty związane z dokonaniem przelewu pieniędzy na konto beneficjanta potrącane są z przekazywanego grantu Socratesa.
  9. Wszelkie zasady (za wyjątkiem tych, które odnoszą się do przyznanego grantu) odnoszą się także do nauczycieli akademickich, którzy spełniając wszystkie kryteria formalne i jakościowe uczestniczą w wymianie nie otrzymując grantu (nauczyciele akademiccy Erasmusa bez grantu).
  10. Grant otrzymany przez indywidualnego nauczyciela akademickiego jest przeznaczony na pokrycie dodatkowych kosztów związanych z wyjazdem i pobytem w uczelni partnerskiej (koszty podróży, przygotowania językowego, zwiększone koszty utrzymania za granicą). Grant nie jest przewidziany na pokrycie pełnych kosztów związanych z przygotowaniem i realizacją wyjazdu.
  11. Nauczyciel akademicki zostanie poinformowany o konieczności otrzymania na koniec pobytu w uczelni przyjmującej pisemnego zaświadczenia o okresie pobytu w tej uczelni (Załącznik nr 12), wraz z informacją o liczbie godzin przeprowadzonych zajęć dydaktycznych. Zaświadczenie to powinno być sporządzone na papierze firmowym uczelni przyjmującej.
  12. Po powrocie z uczelni partnerskiej nauczyciel akademicki powinien sporządzić sprawozdanie z wyjazdu według wzoru dostarczonego przez uczelnię macierzystą. (Załącznik nr 13)
  13. Nauczyciel akademicki powinien być ubezpieczony na czas podróży i pobytu w uczelni partnerskiej.

 

DYDAKTYKA
Wyjazdy w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych trwają zazwyczaj 1 tydzień i obejmują 8 godzin zajęć.

WIZYTY MONITORUJACE
Wizyty monitorujące mają na celu sprawdzenie poprawności realizacji wymiany studenckiej poprzez wizytowanie studentów PWSZ w NYSIE w ośrodkach zagranicznych.

WIZYTY PRZYGOTOWAWCZE
Wizyty przygotowawcze mają na celu pozyskanie nowych uczelni partnerskich do współpracy w ramach Programu

UMOWY BILATERALNE
Socrates/Erasmus może zainicjować każdy, kto ma kontakt z uczelnią partnerską i chciałby umożliwić współpracę PWSZ w NYSIE z takim ośrodkiem, obejmującą swym zakresem wybrane projekty. Dział Współpracy Międzynarodowej pomaga w załatwianiu wszelkich formalności z tym związanych.


KURSY INTENSYWNE

Kursy intensywne to intensywne zajęcia dydaktyczne opracowane i prowadzone przez międzynarodową grupę wykładowców dla międzynarodowej grupy studentów.
Są one organizowane w celu:


OPRACOWYWANIE WSPÓLNYCH PROGRAMÓW STUDIÓW
Opracowywanie wspólnych programów studiów to projekty dotyczące tworzenia programów nauczania dla początkowych i wyższych lat studiów, w które pracownicy mogą się zaangażować wspólnie z uczelniami partnerskimi.

PROG
Joint Development of European Curricula, Initial Level CDI
Joint Development of European Curricula, Advanced Level CDA
Wspólne opracowywanie programów studiów na poziomie średnio-zaawansowanym i zaawansowanym.
We wszystkich projektach CD muszą brać udział uczelnie z co najmniej trzech uczestniczących krajów. Z myślą o zapewnieniu maksymalnych korzyści z projektów CD na szczeblu europejskim, priorytet mogą mieć projekty angażujące uczelnie z więcej niż trzech krajów.

MOD
European Modules EM
Integrated Language Courses ILC
Wspólne opracowywanie modułów europejskich, z modułami specjalistycznego języka obcego włącznie.
Moduły mogą koncentrować się na jednym lub kilku z podanych niżej zagadnień:

DISS
Dissemination of Joint Courses
Wprowadzanie i rozpowszechnianie wyników projektów dotyczących opracowywania programów nauczania, w których zakończono fazę opracowywania programów.

Sieci Tematyczne
Głównym celem Sieci Tematycznych (TN) jest zdefiniowanie i rozwijanie wymiaru europejskiego w wybranej dyscyplinie, na wybranym kierunku studiów bądź w innej dziedzinie stanowiącej przedmiot wspólnych zainteresowań poprzez współpracę między uczelniami, wydziałami lub instytutami uczelni. W takiej współpracy powinny także, w miarę możliwości, uczestniczyć (istniejące) stowarzyszenia akademickie, towarzystwa naukowe, organizacje zawodowe, inni partnerzy odgrywający istotną rolę w sektorze publicznym i prywatnym, a także - gdzie to właściwe - organizacje studenckie. Zakłada się, że współpraca w ramach Sieci Tematycznych powinna przynieść wyniki (efekty), które będą miały długotrwały i szeroki wpływ na uczelnie w całej Europie zajmujące się daną dziedziną. Działania powinny przyczyniać się do rozwoju i wzmocnienia sieci, a tym samym stwarzać uczelniom możliwość wspólnej pracy nad zagadnieniami, które wiążą się z jedną dyscypliną, mają charakter interdyscyplinarny bądź dotyczą problematyki nie związanej wprawdzie z określoną dyscypliną akademicką, ale stanowiącej przedmiot wspólnych zainteresowań (np. zarządzanie uczelnią, zapewniania jakości itp.).

Zadania Sieci Tematycznych:

FORMULARZE

Wniosek wewnętrzny w ramach Instytutu (opcjonalny) Wewnętrzna deklaracja wyjazdu w ramach przyznanego na Instytut limitu miejsc.
Zgłoszenie kandydata do DWM potwierdzone przez Dyrektora Instytutu
Umowa pomiędzy Uczelnią reprezentowaną przez Rektora a kandydatem na wyjazd która określa obowiązki każdej ze stron.
Oświadczenie o numerze konta (załącznik do umowy) Jest to formularz, w którym należy podać informację na temat numeru konta, na które beneficjent otrzyma określoną w umowie kwotę grantu.
Potwierdzenie pobytu (załącznik do umowy)
Raport z wyjazdu w ramach Programu Sokrates/ERASMUS (załącznik do umowy)